Jump to content

A macskakaparás sikolya 2.rész

2015. 03. 17. 13:00

A rendetlen füzet, a hiábavaló íráspróbálkozások, a sorozatos kudarcélmény kétségbeesettséget, tanulási problémákat, önértékelési zavarokat von maga után. Figyeljünk oda rá!

Hogyan tovább?

A gyereknek meg kell tanulnia újrapozicionálni önmagát, újraértékelni a képességeit. Újra kell hangolni az írófolyamatokat, s újrakeretezni a körülményeket. Ha ez megtörténik, jelentős eredményeket lehet elérni. Ha viszont nem, 12 éves kor után a személyiség is érintett lesz.

Ami a kesze-kuszaság mögött lehet:

  • látás- és hallásproblémák
  • diszlexia-diszgráfia

Fontos, hogy még felső tagozat előtt rendbe legyen szedve az írás, hiszen az akkor életbe lépő új követelményrendszer, a nagyobb mennyiségű tananyag könnyen rossz jegyeket, visszahúzódást, vagy agressziót okozhat.

Szülői hibák

Szidni, számonkérni, elmarasztalni tilos! Épp elég teher ez a gyermeknek. Ő is tudja, hogy baj van. Ismerd fel, hogy a macskakaparás elakadást jelez, és a gyermek segítségnyújtásra vár.

Az írástanulás az egész iskolai pályafutást meghatározza, ezért nem lehet elégszer elmondani, hogy nagy figyelemmel kell követni a csemete füzetét.

A cikk első részét ide kattintva olvashatod!

(Forrás:Bébik, kicsikcnagyok 2015.február /Fotó:blog.tutorhub.com)

További érdekességekért kattints ide, és csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!