Hogyan tovább?
A gyereknek meg kell tanulnia újrapozicionálni önmagát, újraértékelni a képességeit. Újra kell hangolni az írófolyamatokat, s újrakeretezni a körülményeket. Ha ez megtörténik, jelentős eredményeket lehet elérni. Ha viszont nem, 12 éves kor után a személyiség is érintett lesz.
Ami a kesze-kuszaság mögött lehet:
- látás- és hallásproblémák
- diszlexia-diszgráfia
Fontos, hogy még felső tagozat előtt rendbe legyen szedve az írás, hiszen az akkor életbe lépő új követelményrendszer, a nagyobb mennyiségű tananyag könnyen rossz jegyeket, visszahúzódást, vagy agressziót okozhat.
Szülői hibák
Szidni, számonkérni, elmarasztalni tilos! Épp elég teher ez a gyermeknek. Ő is tudja, hogy baj van. Ismerd fel, hogy a macskakaparás elakadást jelez, és a gyermek segítségnyújtásra vár.
Az írástanulás az egész iskolai pályafutást meghatározza, ezért nem lehet elégszer elmondani, hogy nagy figyelemmel kell követni a csemete füzetét.
A cikk első részét ide kattintva olvashatod!
(Forrás:Bébik, kicsikcnagyok 2015.február /Fotó:blog.tutorhub.com)
További érdekességekért kattints ide, és csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!