Jump to content

A macskakaparás sikolya 1.rész

2015. 03. 17. 12:12

A rendetlen füzet, a hiábavaló íráspróbálkozások, a sorozatos kudarcélmény kétségbeesettséget, tanulási problémákat, önértékelési zavarokat von maga után. Figyeljünk oda rá!

Kesze-kusza folyamat

A legtöbb gyerek az oviból az iskolapadba beülve nincs elragadtatva attól, hogy szépen megoldja azokat a feladatokat, amiket a tanár mond neki. Minden belső késztetése ellenáll ennek, s valójában sem testileg, sem lelkileg nem érett meg minderre. Eddig a jobb agyféltekéje tombolt a gyerkőcnek, de az írástanulás bekapcsolja a balt is. Fejletlen a keze, s ráadásul még csak most tanul boldogulni a figyelem-koncentráció kettőse, s a feladattudat kanyargós ösvényein. Ehhez jön még a vele szemben tanúsított nagyfokú teljesítményelvárás.

S hogy mely gyermekek számíthatnak leginkább kudarcra írástanulás során?

  • azok, akiknek nem elég ügyesek a kezei
  • azok, akiknek nem elég jó a hallása, esetleg a látása
  • azok, akik nem képesek kellőképpen fókuszálni

Kudarchalmozás

A kudarcok gyűlnek, s akik lemaradnak, sikertelennek érzik magukat. Feszültség, frusztráció, idegesség. Sok ez egy kisgyereknek.

(Forrás: Bébik, kicsik&nagyok 2015. február / Fotó:blog.stabilo.co.uk)

További érdekességekért kattints ide, és csatlakozz a Facebook oldalunkhoz!