Jump to content

Munkahelyi bírálat? Tudni kell, hol a határ...

2017. 10. 13. 14:33

Minden munkahelyen előfordulhat olyan szituáció, amikor bírálnak minket. Ez lehet egy fontoskodó munkatárs vagy éppen a vezetőség. Fontos, azonban, hogy megfelelően kezeld ezeket a kellemetlen szituációkat, a későbbi konfliktusok megelőzése érdekében.

Ha megpróbálsz barátságosan közelíteni a kollégáid és a főnököd felé, az minden esetben pozitívan hat. Azonban ügyelj arra, hogy ne legyél túl indiszkrét, tolakodó és bizalmaskodó, hiszen utána ezt felróhatják ellened. Ha valaki véleményt alkot rólad, bírál téged fogadd el tőle, ha ellentmondásba ütközik a saját véleményeddel, akkor is. Sajnos a munkahelyi környezetben nem engedheted meg magadnak, hogy veszekedést szíts, illetve vitába szállj valakivel. De normális stílusban természetesen hangot adhatsz nemtetszésednek. Ha éppen bírál a vezetőség, esetleg munkádat minősíti, semmi esetre sem fordulj el tőlük, kezeid soha ne tedd keresztbe, és a legfontosabb, hogy véletlenül se forgasd a szemeidet. Ugyanis zavarunkban, idegességünkben testünk ezekkel a jelekkel próbál meg védekezni, az esetleges nem kívánatos információk ellen.

Bármilyen kritikával illetnek, mindig hallgasd végig a másikat. Ne gondolja azt, hogy legyőzött téged és megfutamodsz előle. Természetesen van építő jellegű kritika is, ami elősegítheti fejlődésed, ezért ne vedd mindig támadásnak. Előfordulhat, hogy főnököd segítő szándékkal fordul irányodba, csak esetleg nem a legjobb módszert választotta ennek kifejezésére. Ha úgy érzed te vagy a kollégád túl ingerült a beszélgetéshez, keressetek egy jobb időpontot. Ugyanis a rosszkedv, a stressz, az ingerültség, csak vitát szít, amely könnyen valamelyikőtök (akár mindkét fél) állásának rovására mehet. Amennyiben a kritizálás átmegy sértegetésbe, azt jelezd a vezetőség felé. A másik, amit tehetsz, hogy kitérsz az efféle beszélgetések elől.

A legfontosabb, hogy mindig higgadtan kell fogadni mások véleményét, esetleges kritikáját. Mindennek megvan a maga ideje és helye. Természetesen a munkahelyi környezet megköveteli azokat a viselkedési normákat, melyeket egy-egy kellemetlen beszélgetés következtében néha az embernek nehezére esik betartani. Ilyenkor normál hangnemben érdemes a beszélgetést munkahelyen és időn kívülre időzíteni. És a legfontosabb, mindig álljunk ki önmagunkért. Ha úgy érzed, a főnököd többször is átlépte már-már sértő kommunikációjával a hatáskörét, fontold meg, hogy másik állás után nézel. Ugyanis a ki nem mondott gondolatok, a feszültség, és frusztráció az egészségedre és a lelkedre is rendkívül károsan hat.

(Forrás: lelkielet.hu l Kép: pixabay.com)