Jump to content

Kapcsolódj ki, töltődj fel, meditálj!

2017. 04. 21. 18:30

Vajon tényleg a mindennapos meditáció lenne a boldogság forrása?Kutatásokkal igazolták, hogy azok az emberek, akik minden nap meditálnak, sokkal egészségesebbek, kiegyensúlyozottabbak, boldogabbak, mint azok, akik nem szánnak elég időt Önmagukra.

Meditálni annyi mint…

A meditáció egy olyan állapot, amikor a testünket tudatosan ellazítjuk, a testi-lelki nyugalom elérése érdekében. Ilyenkor csak önmagukra és a belső énünkre koncentrálunk. Ha a meditáció sikeres, akkor rövidesen elérjük a kívánt belső nyugalmunkat. Meditációs közben az egyén számára megszűnik a külvilág, csak a az adott pillanat számít, és csak és kizárólag önmagára koncentrál.

Ha úgy döntenél, hogy kipróbálnád ezt a remek módszert, fontos, hogy teremts hozzá megfelelő, csendes, nyugalmas környezetet. Amennyiben sikerül kizárni a külvilágot, és az elméddel, csak egy dologra koncentrálni, később bárhol és bármikor képes leszel kizárni a számodra zavaró tényezőket és megnyugtatni tested-lelked.

Növeld szellemi és fizikai képességed...

Bár egyesek kételkednek benne, de a többség tapasztalata alapján meditációval valóban növelhető és megtalálható a belső béke, harmónia, egyensúly és a boldogság. Azok, akik rendszeresen meditálnak, egy idő után sokkal jobban teljesítenek, szellemileg és fizikálisan is. Mindezek mellett, számos az egészségre pozitív hatása is van, valamint azok, akik rendszeresen meditálnak, időt szánnak önmagukra, kevésbé zuhannak depresszióba, nyitottabbá válnak az emberek felé, és elégedettebbek lesznek a saját életükkel és önmagukkal is.

A meditációnak ezen felül számos kedvező fiziológiai és pszichés hatása is ismeretes...

Fiziológiai hatása:

  • növeli a teherbíró képességet
  • ellazítja az izmokat
  • csökkenti az ízületi fájdalmakat
  • orvosolja a menstruációs görcsöket
  • nyugtató hatással bír
  • csökkenti a stressz okozta panaszokat, segít kizárni a stresszt az életünkből
  • orvosolja a vérnyomásproblémákat
  • elősegíti a műtétek utáni felépülést
  • asztma, légzési problémák esetén is alkalmazható, csökkenti a panaszokat
  • ellenszere migrénnek, fejfájásnak, szédülésnek
  • normalizálja az endokrinrendszert, elősegíti a belső elválasztású mirigyek normál működését

Pszichés hatás:

  • kiváló módszer az önbizalom növelése és , az „ ön elfogadás” érdekében
  • segít leküzdeni a félelmeket, fóbiákat
  • erősíti a koncentrációs és megfigyelő képességet
  • javítja a memóriát
  • érzelmi harmóniát, stabilitást nyújt
  • önkontroll fejlesztő
  • segít kizárni a stresszt okozó zavaró tényezőket
  • csökkenti az agresszivitást
  • egyensúlyt teremt a test és lélek között
  • növeli a tűrőképességet, empátiára, toleranciára tanít
  • növeli az intimitásra való képességet


(Forrás: lelkielet.hu l Kép: pixabay.com)